GeYiK MeRKeZi FoRuMu  
Geyik forumvideo mail
Geri git   GeYiK MeRKeZi FoRuMu > Müzik > Müzik > Muzik Haberleri

Muzik Haberleri mp3 muzik şarkı haberleri

Yeni Konu aç  Cevapla
Seçenekler Stil
Okunmamış 18 Nisan 2008, 10:33   #1
sagoadnan
Geyik
 
sagoadnan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik tarihi: 11 Ocak 2008
Bulunduğu yer: edirne
Mesajlar: 365
Blog Yazıları: 1
Rep Puanı: 0
Rep Derecesi : sagoadnan is an unknown quantity at this point
sagoadnan - MSN üzeri Mesaj gönder
Standart Sagopa Kajmer - Hürriyet Gazetesi Röportajı

Sagopa Kajmer - Hürriyet Gazetesi Röportajı

Sagopa Kajmer - Hürriyet Gazetesi Röportajı
Nasıl bir hikayeniz var? Müzikle tanışmanız nasıl ve şimdiye kadar yaşadığınız süreci kısaca özetler misiniz...

SAGOPA KAJMER: Kendimi bildiğimden beri müzikle iç içeyim. Aile yadigarı plakları dinleyerek büyüdüm. Boney M'den Suzi Quatro'ya, James Brown'dan Bob James'e, Pink Floy'dan Supertramp'e kadar onca plak beni büyüttü. Onları birer ninni gibi görüyorum. Çocukluk dönemlerimde sürekli plak ve kaset alırdım. Yıllarca arşiv yaptım, kasetin devrinin kapanmasıyla binlerce kasetimi ne yazıkki çöpe attım. Plaklarıma baktıkça "ne günlerdi" diyorum.


- Neden en baştan beri rap müziği seçtiniz?

SAGOPA KAJMER: Çünkü rap müzik bana dinamik ve sanatsal geliyordu. Ritimsel olarak bana en uygunuydu. Çocukluğumda James Brown'ın bateristi Clyde Stubberfield'ın "Funky Drummer" performansından çok etkilenmiştim. O ritim yıllarca Rap Müziğinde en çok kullanılan sample (alıntı) lardan biri oldu. İlk kez Bambaataa'yı izlediğimde Break Dance ile tanıştım. Sanırım Break, HipHop kültürünü sevmemde en büyük etkiye sahip oldu. Mista Robot, Boogaloo Shrimp, Shaba Doo, Mr Wiggles, Poppin Pete gibi kişilerden bir hayli etkilendim. Run DMC'nin Raising Hell albümü hayatımın dönüm noktası oldu. Hep öyle bir albüm dinlemek istedim, hep o tür müziği aradım. Sonunda bir baktım ben gerçekten ufak yaşta bir rap dinleyicisi olmuşum. Tabii ki o dönem içerisinde Modern Talking, Sandra, CC Catch, Radiorama, Bad Boys Blue gibi isimler ülkemizde çok seviliyordu, heryerde Dj Hakan Gündüz'ün panoramaları çalınıyordu, çok severim o dönemleri. Hatta Hakan Gündüz'ün setlerinin hepsini edinmiştim bir ikisinde Kurtis Blow, Jungle Brothers gibi isimler mixlemişti, onları görünce, dinleyince çok mutlu olurdum. Malum şimdiki gibi albümleri bulmak hayaldi, şarkıya ulaşmak bile büyük meseleydi. O dönemde işin tadını alarak biriktirdim. Muhteşem şarkılar çıkardı. Rap işte o dönemlerden tanıdığım çok eski bir dostum benim. Hâlâ çok samimiyiz.

- Türkiye'de rapin tanınması ve yayılma sürecine baktığınızda bu seçimden dolayı pişmanlık duyduğunuz veya pes etmeyi düşündüğünüz oldu mu?

SAGOPA KAJMER: En başından beri söylediğim gibi, ülkemizde işin aslı rap yeni yeni kitleye ulaşıyor. Önceden bizim yapıtlarımız da sertti, hatta itici bulunuyordu. Kullandığımız öğeler de sertti, sözlerimiz de. O dönemde bir gençlik heyecanına kapıldık hepimiz. Hit yapmaktan çok kendimizi tatmin etme yolundaydık. O nedenle bu işin en başında aslında en güzel günlerimizi yaşadık diyebilirim. Böyle bir tatmin söz konusuyken işin pes etme kısmı maalesef söz konusu bile olamıyor. Çünkü amacınız sevdiğiniz işi icra etmek.Kim dinlerse dinlesin yani. Fakat daha sonra işin boyutu değişti. Beni ve benim gibileri dinleyenler sözlerimizden feyzler aldılar, etkilendiler. Bizler de gelişiyorduk, geliştikçe sözlerimiz, lirikalitelerimiz de değişti ve de olgunlaştı. Kimisi yerinde saydı, kimisi gelişti. Kısacası zaman ilerledikçe rapimiz tanındı, tanıtıldı. İlk başta ne kadar iştahlıysam, şimdi de o kadar iştahlıyım. Eğer ben pes etseydim, pes etmiş olsaydım şu an belki de Türk Rap burada olmazdı. Ümidi kesmek en kolayı, başarıya ulaştıktan sonra ümidi kesmeyi düşündüğün anları gülerek hatırlarsın.


- Rap'i politik bir müzik tarzı olarak biliyoruz. Ama son dönemlerde bu tavır azaldı sanırım. Sizin şarkılarınız içinde buna katılıyor musunuz?

SAGOPA KAJMER: 1980'lerde derseniz hayli politikti. O zamanın ırkçılık olgusu her şeyi etkilediği gibi müzik türlerini de etkilemişti. 1990'larda tüm dünya müziğinde çeşitli kişisel temalar ağırlık buldu. 2000'ler ise tamamen eğlenceye dönük lirikalizmin hissedildiği dönemler olarak tarihe geçti. Müzik bu şekilde yön bulurken, ülkemizde 1995 yılında çıkışını yapan rap aslında 1980'lerdeki o politik görüşü getiriyordu. İnsanlar Türkiye'de 1980'lerde dünyanın dinlediği politik rapi, 1995'te kendi ülkelerinde kendi lisanlarından dinlediler. Ama dönem değişti. Müzik canlı bir olgu. Sözlerse yaşayan ve değişen insanın hisleri. Artık kişisel temalar ağırlıkta. Dünya rapi eğlence sektörüne hizmet ederken, Türkiye'deki rap de politizmin dışında ilerliyor. İnsanlar özellikle yazılan sözleri hissettikçe, kendilerini o sözlerde buldukça bu müziğe ısınıyor ve bu müziği sahipleniyor. Diğer türlü politikanın ancak politikacıya faydası var müzisyene yok.


- Daha önceki röportajlarınıza baktığımda çok dobra olduğunuz gördüm. Peki sizce rap müzikte iyi ve kötü olan isimler kimler?

SAGOPA KAJMER: Ben her zaman kendimce doğruyu söyledim. Rap müzikte işini iyi yapanlar bellidir. Bu bana göre değişmez. Halk sever ve dinler. Ben kendi işimden mesulüm. Sözleri gerçeği yansıtan her MC iyidir, yalnız sitiller farklıdır. Ben zaten şimdilerde kimin ne yaptığıyla, hangi albümü çıkardığıyla ya da herhangi bir şeyle ilgilenmiyorum işime bakıyorum. Son dönem yapıtlarından ve rap yıldızlarından biyhaberim. İyi yapanları tebrik eder gözlerinden öperim.


- İlk müziğe başladığınız da protest bir tarzınız vardı. Zamanla daha melankolik, acı ve aşk sözleri söyleyen bir Sagopa gördük. Bu değişim neden?

SAGOPA KAJMER: İlk başlarda eleştirmek istediklerinizi ekeltirirsiniz. Eğer yeni bir MC iseniz mutlaka eleştirirsiniz. Ben bu işi icra etmeye başladığımda biraz politik biraz da serttim. Sonraları insanlara kendimi anlatmayı uygun buldum. Çünkü bu bir iç döküş gibiydi. Düşünsene hep başkalarının yanındasın ama kendini boşluyorsun. Nereye kadar? Hem ben politikadan ve siyasetten hiç anlamam. Bir de zamanında üniversite okurken hergün silahlı eylemler, yürüyüşler vs oluyordu. Ben okula hep korkarak gittim. Birgün sınav anında konsantre olmaya çalışırken sınıfları bastılar. Giriş ve çıkışlarımız daima sorunluydu. Birçok kez polisle tartıştım. Yani hem okudum hem yoruldum. Aslında kimsenin bunu yapmaya hakkı yoktu. Bu haleti ruhiyeyle 4 sene okudum ve o dönemdeki şarkılarımda hep bunlardan bahsettim çünkü onları yaşadım. Çalışmam ve para kazanmam gerekiyordu. Kimi zaman okulu boşluyordum, o zaman çok ağırdı benim için. Şimdi de farklı şeyler yaşıyorum. Hayat değişiyor, yazdıklarım da o değişkenlikle yön buluyor.


- Küfür içeren şarkılarınız var. Şarkılardaki bu sözler zamanla yok oldu. Bunun nedeni ne?

SAGOPA KAJMER: Önceden rapimin ağzı bozuktu. Sonradan içime ilham oldu "böyle yapma, şöyle yap" dediğini duydum birinin. Bu etki bende tepkiye neden oldu. Argoda hâlâ ağırlığım vardır ama küfre gelince, itici buluyorum. Ben zamanında çok serttim. Artık olgunlaştım. Bu işi Amerikadaki gibi yapmak bir türk için yersiz herhalde bunu anlamak bana yardımcı oldu. Çiçek gibi yaz, mis koksun.


- Sizi sert sözlerinizle sevenler hayranlarınızı bu durum nasıl etkiledi. Onları kaybettiniz mi?

SAGOPA KAJMER: O dönemde hayranlarımı takmıyordum pek. Ben ilk maskeli balo'yu internete tanıtım amaçlı verdiğimde herkes çok şaşırmıştı. O günlerde aynen şu cümleyi yazmıştım yazımda "rap'de bir dönemi kapatıp yeni bir dönemi başlatıyorum." Dediğim gibi oldu. Eski tarzın fanları zamanla bu tarza da kaptırdılar. Sonuçta beni seviyorlar onlar, ben ne yapsam yanımdalar. Hâlâ eski fanlarımdan aşina olduklarımı konserlerimde görürüm ve "Ölümüne Sago" bayraklarıyla bana destek verirler. Sagopa Kajmer demek böyle bir şey olsa gerek.


- Birçok rap sanatçısı günümüzde pop sanatçılarıyla düet yapıyor. Bu duruma nasıl bakıyorsunuz? Sizide ilerde böyle bir düetle görebilir miyiz?

SAGOPA KAJMER: Herkesin takip ettiği yol farklıdır. Ben kendimi yaptığım iş için yeterli buluyorum. Birileriyle çalışmam için onun o işte iyi olması gerek. Ben o kadar seçiyorum ki hemen hemen hiç kimse yok diyebilirim çalışmak istediğim. Rahmetli Barış Manço keşke yaşasaydı kapısına gidip ona "Gönül Dağı'nı yorumlayalım üstad" derdim. Bariş abi haricinde Nur Yoldaş'la çalışmak isterdim. Benim hayatımda çok derin bir yeri olan "Saki"yi onunla söylemek isterdim. Ben kendimi pop çerçevesinde görmüyorum. O resme kendimi koyamıyorum. Bir çok önemli pop sanatçısı tekliflerle geliyor lakin onları kırmadan geri çevirmeye gayret ediyorum. Eğer birgün tam dişime göre bir melodi bana dinletilirse ve şarkıyı icra edecek kişi hakkıyla bu işi yapanlardan olursa mutlaka bir birliktelik olur. Kapılarımı tam kapamış gibi görünüp ukalalık yapmak da istemiyorum. İşin kalitesine bağlı diyelim.


- Yine bazı rapçiler artık sık sık reklamlarda. Size bu tarz teklifler geliyor mu? Bakışınız nasıl?

SAGOPA KAJMER: Herkes yolunu kendi çiziyor. Ben bir kez o parayı kazanırım ama o işten sonra her şey biter eskisi gibi olmaz. Reklam bu. Eskitir seni. Sen tanınmak istiyorsan reklam biçilmiş kaftandır. Ama benim gibi ne para ne şöhret umrunda değilse gereksizdir. Bana çok teklif geliyor, kırmadan geri çevirmeye gayret ediyorum. Benim reklamım hayranlarım, sevenlerim. Rapçiler reklamlarda oynayarak rapi tanıtıyorlar mı? Hayır! Rapi; iyi söz ve kaliteli müzik tanıtır. Orada oynayan rapçi ancak malı tanıtır, ürünü tanıtır. Bana onlarca teklif geliyor, daha önce hiçbir arada görmediğim paralar teklif ediliyor, ama gerek yok. Bir lokma bir hırka, tavsiyeye uyanlar tavsiyeyle yaşarlar.


- Cem Yılmaz'la aranızdaki samimiyet nasıl doğdu? G.O.R.A filmine müzik yaptınız. Bu bazıları tarafından eleştrilse de daha çok kişiye ulaşmanızı sağladı. Bundan sonra böyle bir projede yine olur musunuz? Keşke ben müziklerini yapsaydım dediğiniz bir film oldu mu?

SAGOPA KAJMER: Sanat bizi tanıştırdı. Profesyonelce iş yaptık. Eleştirenleri biliyorum, bir baltaya sap olamamışlar. Onların baltaları bir gazete köşesine denk gelen bir kalem olmuş o da bir gün kırılır, yanarlar hallerine. Bense yaptığım işlerin ağırlığı oldukça hafiflemem. Zaten beni neden eleştirdiklerini de bilmiyorlar. Yaptığım iş konusunda tek bildikleri şey 50 cent ve Eminem. Be adam yalan yanlış takipçisin, "hani Bağdat?" diyorsun. Filmler müziklerle etkili olurlar, hayat bulurlar. Bana film müziği teklifleri, dizi film teklifleri vs geliyor. Bana yakışan neyse onu yaparım.


- Rap camiasında eğitim seviyesinin düşük olduğu söylenir. Siz üniversite mezunuz. Sizce rap camiasının kültür düzeyi nasıl?

SAGOPA KAJMER: Dinleyici üniversite ve liselerde yoğunlukta. Ortaokul ve ilkokullar da beni ve rapi dinliyor ve seviyor. Birçok fanatik var. Ama rapi icra edenlerin yarısından çoğu okumamış, kültür seviyesi de hayli düşük kişiler. Bir iki adam akıllı okumuş var içlerinde. Gerisi kendini geliştireceğine milleti geliştirmeye çalışıyor. Kelimeleri yalan yanlış yerlerde kullanıyorlar, herkes rapçi herkes sanatçı. Adamlara bir iki isimden bahis açsam bön bön bana bakarlar, ne bu işin tam tanımını bilirler ne de başka bir şey, sadece rap yazıp onu söylemek rapçilik felan değildir. Bu iş bütündür.. İcracıların durumu vahim. Dinleyenler ise okuyor, okumaya hevesli. Onları daha çok motive etmek lazım. Cahilce yoldan çıkarmak değil. Bizler ışık gibiyiz. Şu an dinleyicinin çoğu yaş ortalaması 13-25 olan kitle. Ama 40-50 yaşlarında da bizi yakalayanlar var. Ne mutlu bize diyelim.


- Şarkı sözleri sizin için çok önemli. Neler size ilham veriyor?

SAGOPA KAJMER: Hayat bana başlı başına ilham kaynağıdır. Yaşarım, yazarım. Misallerimde en ufak şeyleri bile örnek vermekten çekinmem. Beni bu seviyeye getiren ne reklam ne de başka bir şeydir. Beni sözlerim ve kişisel disiplinim bu seviyeye getirmiştir. Herşeyden pay çıkarmak hayattır.


- Şarkı sözlerinde yaşadıklarınız ve özel hayatınız ne derece var? Eğer bu sözler sizi anlatıyorsa kendinizi dinleyicilere bu kadar açmak sizi rahatsız etmiyor mu?

SAGOPA KAJMER: Yazdıklarımın hepsini kaderden çaldım! Ne yaşadıysam anlatmam gerektiği yere kadar anlattım. Daha fazlasına kaçmadım. Kendimi aslında anlatırken tam merkezi noktalara değiniyorum. Bir cümleden farklı anlamlar çıkıyor. O cümleyle kaç şey anlatılabilir bunu hesaplıyorum. Eğer hesaplamazsan işler karışır. Daima hesap kitap şart. Yaşadıklarımın en yalın hali şarkılarımdır. Aslında arka planda birçok hadise vardır onlara girmeden özünü veririrm, dinleyici de aldığı yerden hisse çıkarır. Dinleyicilerime bu denli açılmak beni neden rahatsız etsinki? Esas bu derece açık olmazsan inanmazlar. İnandırmanın yolu gerçekten geçer. Eğer sahtekarlık yaparsan zaten anlaşılır bir zaman sonra. Herşeyinle bütün olmalısın, çelişkisiz olmalısın.


- Yeni albümdeki şarkı sözleri için "Daha zor anlaşılacak" diyorsanız. Neden bir şarkıcı şarkı sözleri daha zor anlaşılsın ister?

SAGOPA KAJMER: Önceden sözlerin derinliğinde boğuluyorlardı. Ben de albüme bilmedikleri kelimeleri koyup yardımcı olmuştum anlamları doğru çıkarabilmeleri için. Sonradan baktımki böyle olunca sözler hemen kavranıyor, başka şarkılar istiyorlar. Araştırmayı seviyor dinleyicim. Bu sefer albümde sözlerle ilgili kelimelerin açıklamalarını vermedim. İstedimki sözlükleri devreye girsin. Biraz edebiyat içine girsinler. Daha zor anlaşılmak diye bir şey yok, sadece yazdıklarımın üzerinde düşünmelerini ve onlardan çeşitli farklı manalar çıkarmalarını istiyorum. Bunu isteyenler de dinleyicilerim. Bu bir nevi etüt. Onlar bir şarkı üzerinde aylarca düşünen insanlar. Ve bir bağı çözdükçe diğer bir bağı istiyorlar. Bu dinleyicilerimle benim aramda olan gayet hoş bir durum, bu nedenle anlamanız zor olabilir.


- Peki sizce karamsar şarkı sözlerine rağmen neden bu kadar çok seviliyorsunuz?

SAGOPA KAJMER: Sanırım gayet ciddi bir adam olduğum için. Şarkılarımda gerektiği yerde eğlendirip, gerektiği yerde hüzünlendirdiğim için. Etki neye bağlıdır? Etki sözdür. Eğer bu ülkede bana göre bitik olan sözlerin sahiplerine feci bir hayranlık varsa bırakın da beni sevsinler. En azından onlar gibi fakir edebiyatı yapıp, insanlara aynı yemekleri pişirip pişirip sunmuyorum. Ben insanları kandırmıyorum. O nedenle beni seviyorlar. Gidin onlardan birkaçına sorun, bu cevabı verirler. Dinleyici ve sanatçı bütündür. Sanatçı dinleyicisinin isteklerini bilmelidir ki bu gerçek başarıya giden en aşikar yoldur.


- Şarkılarınız aynı zamanda şiir tadında size 21. yy. melankolik filozofu demek doğru mu?

SAGOPA KAJMER: Felsefeyi sevmem, o işin içinde şeytan vardır. Ben kelâmcı değilim, filozof olarak anılmayı hiç istemem. Onlar yerine derviş olmayı isterim ya da derviş olarak görülmeyi isterim. Melankolik olduğum doğru. Bana ne isim koyarsanız ben o olurum bir anda size göre. ben Yûnus’un mirasını taşıyan herhangi bir yunusum, Muhammed'in geçtiği yolların tozuyum tıpkı üstadlarım gibi.


- Şarkı sözlerinizde dinde işleniyor. Bu bazı kesimler tarafından eleştiriliyor. Bu eleştirilere nasıl cevap vermek istersiniz?

SAGOPA KAJMER: Din hayatın temeli. Maneviyat dev saray. Kim neyi neden eleştiriyormuş? Hem onlara ne? İnsan diniyle bütündür. Maneviyatı tam olmayanın ne işi doğrudur ne sözü. Ama işlerine gelmiyor bazılarının, hepsine hidayet ve dosdoğru bir yol diliyorum. Keşke eleştirdikleri şeyin ne olduğunu idrak edebilseler. Sonuçta ben kimseye "beni zorla dinleyin" demiyorum. Anlattıklarımı alabilenler benim dinleyicim olsun biz bize yeteriz. Eleştirenler kulaklarında çıkan kılları alsınlar ve tırnaklarını kessinler.


- Şarkılarınızda film samplelarını kullanmayı seviyorsunuz. Yeni albümde var mı? Varsa hangi filmlerden, yoksa bu albümde neden yok?

SAGOPA KAJMER: Artık herkes bunu yapmaya başladı. Ben de yeni albümde kullanmadım. Açıkçası uzun bir süre farklı bir yol tutturmak istiyorum. Nete vereceğim bir projem olursa belki kullanırım çünkü o projelerde bir gelenek oldu bu olay.


- Bir röportajınızda "Beni değerlendirecek bir adam yok" diyorsunuz. Siz neden değerlendirilemezsiniz?

SAGOPA KAJMER: Çünkü değerlendirme işi çok zordur. Ben beni değerlendirebilecek bir kişi göremiyorum dedim, çünkü değerlendirdiklerini zannedenler çok yazık kişilerdi. Ben aslında o sözümle değerlendirdiklerini zannedip beni saçma sapan konularda eleştirenlere gönderme yapmıştım. Sonra cümle genele yayıldı. Evet beni ne diye eleştirebilirler ki? Eleştirilebilecek şeyim nedir? Melankolik olmak mı? Karamsar olmak mı? Yoksa uslubum mu? Beni eleştirmek için için kuvvetli bir sebep gerek. Eğer haklıysa tamamdır ama ben eleştirilecek bir şey yapmadığımı düşünüyorum.


- Rap dünyasında büyük bir savaş var gibi gözüküyor? Özellikle sözlü savaşlar sürekli devam ediyor. Çoğu rapçinin hedefisiniz. Neden hep siz hedef gösteriliyorsunuz?

SAGOPA KAJMER: Çünkü ben gerçekten sağlam lokmayım, işimin eriyim, ehliyim. Kim başarısız bir insanla uğraşır ki? Beni ne derece yıpratabilirler ki? İnsanlar takmış bana ve eşime.sanki benim üzerimden bir başarıya mazhar olacaklar. Bu çok saçma. Gitsin herkes benden daha güzel bir şarkı yapmak için yırtınsın, işte dosdoğru yolları budur. Bunun haricinde hırs ve hasetle hüsran elde edilir. Ne yazık kendilerini benim için üzüyorlar. Şu an rap yapanların %99'u bana düşmandır ve benim tek mermi sıkmışlığım yoktur. Ve %90'ını da tanımam etmem. Ama onlar beni gayet iyi tanırlar. Çünkü ben onların varmak istediği bu yolun sonuyum!


- Peki bu sözlü sataşmalardan sizi en şaşırtan ve belki de üzen kimin söylediği hangi sözler oldu?

SAGOPA KAJMER: Ben saçmalıklarla vakit kaybetmem. Benim bir misyonum var ve bu misyon ona buna sataşarak bir başarı yakalamak değil. Ben o kadar hayalperest değilim. Hiç bir sataşma cümlesi bana rüzgar kadar zarar veremedi. Zaten %90'ını dinlemedim. Çünkü anneme, eşime aileme küfrediyorlar. Bunun sonu ağır olur. En iyisi dinlemeyeyim, onlar zamanı gelince dediklerinden ötürü utanırlar, ben adamı sessiz kalarak çatlatırım.


- Ceza’nın varolmasında payınız var. Yakın zamanda çıkan haberlerde hep dargın olduğunuz söylendi. Gerçekten böyle bir durum var mı?

SAGOPA KAJMER: Pardon ama ben ferdiyim. Beni kimseyle anmayın. Kim varsa var kim olduysa oldu, her şey zaman gibi geçti, geride kalanlar yaşanan anılar olarak kaldı, çıkan ürünler klasik oldu. Ortaya çıkan sonuçlar gerçekten üzücü lakin bir insan namusunu ve ırzını koruyabildikçe insandır. Kurallar değişmez. Ben açıkçası kişisel olarak bir kin içerisinde yüzmüyorum sadece bazı haklarım var ve bu haklarıma taciz edene karşı savaşıyorum. Kimseye düşmanlığım yok. Olsaydı daha farklı olurdu. Profesyonel iş yapan insanlar herhangi bir problemle karşılaştıklarında profesyonel bir yöntemle bu olayı çözerler. Benim yaptığım şey cahilce değildi gayet aklı başında bir adamın yapacağı bir şeydi. Onca olaya rağmen hin ve kinim yok, bilakis inşaallah taşlar yerlerine oturur da rap hak ettiği saygıyı görür. Ayrıca kimsenin var olmasında payım yok. Ben sadece dostluğun gereği olan desteği hiç esirgemedim.


- Sizin hayranlarınız ve diğer rapçiler arasında da atışmalar yaşanıyor. Bu sizi rahatsız ediyor mu?

SAGOPA KAJMER: Bunlardan nefret ediyorum. Şarkılarımızda barışmesajları veriyoruz hatta dinleyenler bunları elleriyle alkışlıyorlar. Beni sevenler bana hakaret edilmesini aynen benim gibi yediremiyorlar. İşte sanatçı ve seveninin ilişkisi bu olmalı. Onlar beni sahiplendikçe ben onları daha çok seviyorum. Manevi olarak yükseliyorum. Tabii ki beni koruyacaklar. Biz birbirimizi ezdirmeyiz. Ne ben dinleyicilerimi ne de onlar beni. Biz hep birbirimizi koruruz. Normali de bu. Gerçek bağlılık da bu.


- Şimdiye kadar pek çok başarılı iş yaptınız. Ödül aldınız. İlk "Double rap" albümünü çıkardınız. Peki neden kendinizi geride tutuyorsunuz? Bu sizin tercihiniz mi?

SAGOPA KAJMER: Evet. Mutfakta kalmak en güzeli. İsteseydim heryerde adımı ve tipimi görürdünüz. Bu sıkıcı olabilirdi. İyi iş yapıp çok fazla gözle temas etmemek her şeyin en hayırlısı bence.


- Yeni albümün alt yapı ve soundundan bahseder misin?

SAGOPA KAJMER: Yeni albüm her zamanki gibi alışılmış ben. Herkes memnun kaldı şükür ki. Ben de çok memnunum. Olabildiğince derin bir albüm, hem müziği derin hem liriği. Doğal olarak geneli derin ve hüzünlü bir albüm.


- Albümde gazel ve kaside tarzları var. Bu aldığınız eğitim ve müzikal birimkilerinizin sonucunda mı oluştu?

SAGOPA KAJMER: Evet belki de. Ama yazmak istediğim şeylerin tümünü yan yana getirince ortaya bunlar çıkıyor. Eğitim sadece deftere yazmak değildir, kitabı çalışarak sınava girmek de değildir. Benim kalemimi eğitme sürecim, ruhaniyetimi ve maneviyatımı geliştirme sürecimin ardından iyi bir yön buldu. Bunlar birleşince hisler ortak noktada buluştular. Siz deyin kaside, ben diyeyim rübai. Yeterki anlamlı olsun.


- Bazı dinleyicileriniz yeni albümün müzikal yapı olarak önceki albümlere benzediğini söylüyor. Sizce bir sanatçı her albümde müzikal olarak belirgin değişikliklere gitmeli mi?

SAGOPA KAJMER: Evet bir yerde evet. Ama değişim olsun diye absürte düşmemek işin aslı. Asıl başarılı sanatçı 20 sene de aynı kalabilmeyi başarandır. Müzikal değişim zaten şart oluyor bir süre sonra. Çünkü müzik canlı bir olgu, teknolojiyle beraber değişiyor fakat tını denen şey sanatçıyı sanatçı yapıyor. Benim de tınım var ve bu beni ben yapıyor. Hafif değişiklikler yemekte çeşni oluyor. Dolayısıyla ben kendimi yenileştirebilmek adına ne müziğimi ne de sözlerimi değiştiriyorum. Ben harmanlıyorum, sonuç mutlu edene kadar uğraşıyorum. Farklılık bu olsa gerek.


- Kötü İnsanları Tanıma Senesi. Hem albümünüzün hem şarkınızın ismi. Neden bu isim? Sizce kötüler etrafımızda çoğaldı mı?

SAGOPA KAJMER: Herkes insan. Zaten insanlarla iç içe yaşıyor ve anlaşma aracımız olan dille yaşıyoruz anlaşıyoruz. Tabii ki insanların arasında kötüler çoğunlukta çıkıyor. Herkesin dünyası kötülerden gelen şeylerle kararıyor. İyiler aydınlatıcı oluyor. Şu anda hiç denecek kadar arkadaşım var. O nedenle ben insanların iyi taraflarından bahsedemeyecek derece cahilim bu konuda. Ben kötülerden bahsediyorum çünkü kader beni kötülerle buluşturdu, iyileri tanımamsa bir bahşis oldu bana. Şükür ki hâlâ 1-2 iyi insanla muhabbetteyim. Onların hatrına huzur bulabiliyoruz.


- Sizi rock, pop, metal dinleyenlerde dinliyor. Siz aslında hangi kitleye hitap ediyorsunuz?

SAGOPA KAJMER: Ben herkesin duygusuyum, ben herkesin sesiyim, ben tüm dillerin en anlaşılır kelimesiyim. O nedenle cümlelerim gerçektir ve gerçeği dinlemek isteyen herkes beni sever. Gerçek en güzel cevaptır. Rap, rock, pop fark etmez. Hepsi bir dile mensuptur ve hal anlatır. Hali en iyi anlatan kazanır bu işte.


- Kajmer piramitlerin sırrını çözen bir bilim adamı. Sagopa da öldüğü piramidin ismi. Oraya girdiğinde öleceğini bilerek giriyor. Son odaya kadar gidiyor. İsmini yazıp ölüyor. Sizin kendinize bu ismi koymanızın nedeni de sonunda belki hayalkırıklığı olsa bile müzik yapmak istemek mi?

SAGOPA KAJMER: Müzik yapmak ilk başta bir istekti artık benim için bir yaşama tarzı. Bir misyon var, gençler beni ağabeyleri gibi görüyor, bir rehber olarak görüyor. Bilemiyorum kaç sanatçı bu sıfatla arenada. Hayal kırıklıklarım oldu, hâlâ da oluyor ama sonunda olsa ne olur? En başında hepimiz bir hayal ile bu yola çıktık. 5 sene hayal kırıklığıyla geçti ama yılmadım, çünkü benim hayalim para değildi. İnsanlara ulaşabilmekti. Ulaştıkça hayalimi kazandım, uzaklaştıkça hayal kırıklığına yakınlaştım. O nedenle onlarla daha samimi olma yoluna gidiyorum.


- Yeni albümünüzü kendi plak şirketinizden çıkardınız. Daha önceki şirketlerinizle ne gibi problemler yaşadınız?

SAGOPA KAJMER: Problemler saymakla bitmez. Ben eşim Kolera ile şirketimi açtım. Herşey muhteşem. Tam istediğimiz gibi her şeyi basabilme hakkımızın olması ve işlerimizin yi bir şekilde gitmesi beni huzura kavuşturuyor. Unkapanında çok seviliyoruz, saygı duyulan bir şirket olduk çok kısa bir zamanda. Önemli olan bu başarıya muvaffak olabilmekti.


- Özel hayattan biraz bahsedersek. Kolera’yla aynı ve farklı noktalarınız neler? İki müzisyenin bir arada yaşamasının avantaj ve dezavantajları var mı?

SAGOPA KAJMER: Kolera'yı benim dişi modelim olarak görüyorum. Birebir fikirlerimiz uyuşuyor. Onunla çalışmak harika oluyor. Kalemi çok kuvvetli. Herşeyi kendi yazıyor, kaydediyor.. Beni yormuyor. Ortak noktalarımız bir. O nedenle; ben demek o demek, o demek ben demek. Avantaj değil de nedir bu?


- Sert mizaçlı mısınız? Romantik misinizdir?

SAGOPA KAJMER: Ben hiçbiri değilim. Sertim ama oldukça insancılım, dayanıklı biriyim, metanetliyim lakin romantik ve de duygusalım. Hal neyse ben oyum. Gereklilik neyse ben onu ifa ederim. Bir insan kendine romantik diyorsa zaten ben onun romantikliğinden şüphe ederim. İnsan hal ile yoğrulur, hali neyse onu yansıtır. Ben çok mutlu insan gördüm yüzüne bakarken güler, yüzünü çevirdiğinde anında somurtur. Dürüst olmak farklı bir samimiyettir.


- Peki Yunus Özyavuz özel hayatında neler yapar? (Nerelerde gezmeyi, ne dinlemeyi sever, hırslı mıdır, ev hayatımı gece hayatımı..)

SAGOPA KAJMER: Yunus şu aralar okur. Doğada gezmeyi sever, hırsı yoktur, ev hayatı benim her şeyimdir. Bazıları bu hayatı sevmem nedeniyle "çık mağarandan" dese de ben onların düştüğü kara mağraya düşmesinler diye insanlara aydınlık olmak istiyorum. Özel hayatım çok muazzam ve mütevazidir. Senin gibi normal bir çizgide yaşıyorum. Gezemiyorum zaten, dinleyiciler heryerde.
sagoadnan isimli üyemiz çevrimdışıdır. (Offline)   Alıntı ile Cevapla
Cevapla
Etiketler: , , , ,


Bookmarks

Seçenekler
Stil

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı


   
Açıklama

Sagopa Kajmer - Hürriyet Gazetesi Röportajı

Copyright © 2007-2009 Sagopa Kajmer - Hürriyet Gazetesi Röportajı konusundaki tüm mesajlar geyikmerkezi.com üyeleri tarafından yazılmıştır. Bu konudaki tüm mesajlar Sagopa Kajmer - Hürriyet Gazetesi Röportajı ile alakalı mesajlardır. Yazılanların hepsi gerçek olmayabilir ve sadece geyikmerkezi.com üyelerini ilgilendirir. geyikmerkezi.com üyelerinin birinci dereceden el emeği göz nuru olup sitemize ait yazılardır. İzinsiz kullanılması yasaktır. This page you can find information about Sagopa Kajmer - Hürriyet Gazetesi Röportajı. Copyright of the articles are belong to their authors.

WEZ Format +3. Şuan Saat: 18:14.


Powered by vBulletin® Version 3.8.6
Copyright ©2000 - 2017, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.5.2 ©2010, Crawlability, Inc.
Copyright geyikmerkezi.com izinsiz kopyalanamaz
Sitemap ping - Sitemap
Geyik Merkezi Geyik Videolar - Geyik Yazılar - Fıkralar - Geyik - akyaka apartOrdu Çanakkale Çeşme Zonguldak Aydın Mardin Sivas Isparta Van Kastamonu